Hzml♥
ʟᴀʏᴏᴜᴛ ʙʏ © ᴍ ᴏ ᴄ ʜ ᴀ
The layout was made specially for me.
All links open in a new tab.

 Lea.
Lea.
Dia busy.
Dia banyak kerja nak siapkan.
Dia banyak lagi benda nak fikir.
Dia banyak lagi orang sekeliling dia.
Dia bukan taknak layan kau.
Dia pun tak banyak masa untuk diri dia.
Kenapa pulak kau nak fikir dia ada masa untuk kau?
Sedar Lea. 
Bagi dia ruang.
Jangan selfish.
Bagi dia masa.
Bagi dia kepercayaan.
Letak kepercayaan dekat dia.

Lea.
Jangan ikutkan hati.
Jangan ikutkan perasaan.
Ya. Tahu.
Ni tahu sangat.
Rindu kan? 
Ya. Mungkin dia pun rindu kau. Mungkin.
Cuba berfikir dengan positif.
Kenapa?
Nak bercerita?
Allah kan ada.
Cerita dekat Allah.

Lea.
Kenapa nak rasa jealous?
Jealous dengan orang lain yang selalu diberi perhatian?
Jealous sebab keadaan kau tak sama dengan orang lain?
Jealous sebab ada orang bagi dia perhatian lebih?
Jealous sebab sebab ada orang yang tak pernah tau kau siapa pada dia?
Dia dah cakap. Dia selalu cakap.
Itu cara dia. Itu cara dia. Itu cara dia.
Kau sorang dapat rasa manjanya, sayangnya, segalanya. 
Kenapa kau masih nak pertikaikan ni Lea?
"Ya. Sebab aku nak people surrounding tau dia dengan aku. Aku nak semua orang tau dia ada aku. Aku taknak dia dengan orang lain. Aku nak orang tau aku ni wujud dalam hidup dia. Dan ya. Aku cemburu dengan orang lain. Aku tau itu cara dia. Aku terima. Tapi salah ke kalau aku teringin macam tu? Aku pun ada rasa teringin nak rasa sekali macamtu. Ya jadi lah walaupun sekali walaupun aku tau takkan terjadi. Aku harap memang cuma dengan aku sorang. Aku tak tau lah macammana kalau sebenarnya tak, bukan hanya dengan aku. Aku tetap akan cakap ya. I'll not doubt anything about him. Tengok. Aku taktau apa masalah otak dengan hati aku. Both are weird. Satu kata ya, satu lagi kata tidak. Dan air mata ni, dah boleh berhenti rasanya. Tolonglah, aku pun penat diri aku macam ni. Aku mintak maaf."

Lea.
Jangan menangis!
Kenapa lembik? Kenapa cengeng?
Jangan susah hati.
Jangan selalu fikir lebih lebih.
Nanti diri sendiri yang sakit hati.
Senyum, senyum walaupun pahit.

Lea.
Kau dah lama dengan dia.
Kau sepatutnya faham dia.
Bukannya paksa dia penuh segala kehendak kau.
Bukannya bermasam muka bila dia lupa kau kejap.
Bukannya buat dia lagi runsing.
Kau sepatutnya bagi semangat untuk dia.
Bukan buat macamni Lea. Bukann.

Lea.
Jangan sampai dah ditinggalkan baru nak menyesal.
Jangan sampai dah betul betul dilupakan baru nak berhenti.
Jangan sampai semua yang kau fikirkan betul betul terjadi.
Kau nak macamtu?

Lea.
Doa. Sentiasa berdoa.
Doa yang terbaik untuk kau dan dia.
Doa yang terbaik untuk segalanya.

Dan engkau, engkau yang memegang nama 'dia' kat sini.
Ni aku, Lea. Dannnn..
Aku sayang kau. 
Terlalu sayang mungkin.
Aku mintak maaf.
Aku mintak maaf sebab aku selalu berfikir.
Aku mintak maaf aku selalu nak kau ada kat sini.
Aku mintak maaf aku selalu menyusahkan.
Nangis bila dilupakan.
Buat segalanya nak berteman. 
Nak jumpa minta diambilkan dihantarkan. 
Jalan nak dipegangkan.
Merajuk nak dipujukkan. 
Marah untuk dapatkan perhatian.
Cemburu tanpa bersebab.
Maaf. Mungkin aku terlalu mencuba.
Engkau nak pergi?
Pergi tinggalkan aku?
Tolong cakap tidak.
Aku tak boleh kalau kau takda.
Kau tau kan? Kau faham kan?
Aku taktau nak mulakan macammana tanpa menangis.
Aku mintak maaf.
Aku bahagia dengan kau.
Aku gembira dengan aku.
Aku seronok bila kau betul betul depan mata.
Walaupun kau tak pandang aku.
Aku sayang kau.
Aku betul betul sayang kau A.Syfk
Dan harap kau pun sama.
Assalamualaikum. :)
- HzmlKmrdn

"Lea." was Posted On: Tuesday 12 November 2013 @Tuesday, November 12, 2013 | 0 lovely comments

« Older posts | Newer posts»

Copyrighted © TeaCakeHouse. All rights reserved. Thank you.
View with Google Chrome in a 1280 x 800 SR. Inspired by Kaith, Images from Cursor from Images from