Hzml♥
ʟᴀʏᴏᴜᴛ ʙʏ © ᴍ ᴏ ᴄ ʜ ᴀ
The layout was made specially for me.
All links open in a new tab.

 Maafkan aku.
Aku.
Banyak kekurangan.
Tak macam kebanyakan orang.
Cantik. Kacak. Segak.
Kaya. Bijak. Senang. 
Tapi.
Aku tetap manusia.
Yang masih selalu rasa bahagia walaupun aku biasa. Yang selalu punya perasaan ingin disayangi.
Malangnya, hati aku ni. Merebak ke otak menyebabkan aku selalu terfikir.
Adakah aku tak disayangi?
Atau mungkin, aku tak layak menyayangi?
Dan, ya. Siapalah aku nak disayangi?

Tolonglah wahai hati.
Aku tak ingin sakit hati.
Aku tak ingin meraung lagi.
Aku tak ingin menangis sendiri.
Untuk orang yang tak pernah peduli.
Untuk orang yang pernah aku harapkan.

Wahai hati. Wahai perasaan.
Tolonglah.
Aku tak mahu ada iri hati. Aku tak mahu nanti sakit hati.
Aku tak mahu kecewa lagi. Aku tak mahu rasa yang sama berulang kembali.
Aku cuma mahukan kebahagiaan. Adakah itu satu kesalahan?

Astaghfirullahalazim..
Jauhkan perasaan ni dari aku Ya AllahJauhkan fikiran ni dari aku Ya Allah.
Semua orang layak untuk bahagia, kan?
Kau. Aku. Dia. Ya. Semua orang. Ya. Kita semua.
Ya. Kita usaha sampai habis. Doa sampai nangis.
Allah itu Maha Melihat. Maha Mendengar.
Semoga Allah SWT makbulkan segalanya.
Doa aku. Tangisan aku.
Kata kata hati kecil aku.

Ya Allah.
Ampunkan aku jikalau aku tamak. Aku tak mintak untuk ada segala galanya.
Cukuplah dengan keadaan sekarang. Aku dah cukup bahagia dengan segalanya, walaupun masih banyak kurangnya.
Kekalkan insan insan yang berada disekelilingku ini, agar sentiasa bersama aku.
Tika jatuh bangunku, susah senangku, buruk baikku.
Kekalkan segalanya. Kekalkan aku dan dia, supaya kami bersama selamanya.
Tanpa ada rasa ingin meninggalkan satu sama lain.
Tanpa ada rasa ingin putus asa antara satu sama lain.
Tanpa ada rasa cinta terhadap insan lain.
Kekalkan segalanya Ya Allah.

Ya Allah.
Aku tak ingin yang lain Ya Allah.
Aku cuma dambakan dia, sepenuhnya. Tapi masih tidak melebihi had aku yang sentiasa mendambakan Mu Ya Allah.
Izinkan aku sentiasa memilikinya. Izinkan aku.
Ya Allah. Aku sayang dia. Dan aku pinta, sayangilah dia.
Ya Allah.
Semoga dia disana.
Yang berjauhan dari aku. Yang hanya mampu aku rindukan setiap hari. Yang hanya mampu aku fikirkan setiap masa.
Berdoa yang sama untuk kami. Berdoa agar kami kekal selamanya.
Seperti yang aku harapkan Ya AllahInsyaAllah..
Walaupun nanti dia mungkin berlalu pergi.
Ya. Walaupun bukan dengan aku. Tetapi dengan insan yang sangat diinginkan olehnya.

Ya Allah.
Kuatkanlah aku.
Untuk menerima segalanya. Untuk mendoakan kebahagiaan dia. Untuk sentiasa tersenyum bila melihatnya. Untuk masih sentiasa mendoakan perkara yang baik baik untuknya.
Ya Allah permudahkanlah segalanya.
Maafkan aku sekiranya aku tamak.
Maafkan aku Ya Allah. Maafkan aku.
Sesungguhnya aku tak layak meminta. Kerana aku sama seperti yang lain.
Hanya tahu meminta, hanya tahu bercerita. Tapi masih kurang berusaha.
Ya Allah..
Ampunkan aku...

Dan engkau.
Ya engkau. Kesayangan aku. Orang yang aku rindu. Orang yang aku fikir.
Adakah engkau sama seperti aku? Atau mungkin cuma aku yang bertepuk tanpa bunyi, kerana aku cuba menepuk sebelah tangan macam orang takda fikiran.
Hmmm aku harap kita kekal selamanya. Walau jarak kita jauh. 
Kita jarang bersama. Kita jarang bersemuka. Kita jarang bersembang. Kita jarang meluahkan.
Tapi kita tetap bahagia kan? Kau bahagia kan dengan aku? Dengan insan yang sangat biasa ni.
Dan maafkan aku andai engkau terpaksa bersama dan terpaksa terima aku yang sangat biasa ni. 
Maafkan aku, aku dah terlalu banyak menyusahkan kau dengan perangai dan kemahuan aku sendiri. 
Maafkan aku.
Dan mungkin nanti cuma sampai sini kisah kita. Kau perlu tau ni.
Allah menolak kita, menolak aku dari kau kerana Dia ingin berikan kau gadis yang lebih cantik, yang lebih penyayang, yang lebih lemah lembut, yang lebih baik dari aku.
Dan akan lebih menyayangi engkau lebih dari apa yang aku lakukan. 
Dan tak akan pernah melukai engkau. Sayangilah dia. 
Lupakan aku. Lupakan kita. Lupakan segalanya.
Ya. Dia lebih layak. Dan aku sebaliknya.
Percayalah pada Allah SWT.
Allah tidak menjanjikan kebahagiaan, tetapi Allah yang menjadikan kebahagiaan.
Assalamualaikum. :)


- HzmlKmrdn. : 121113



"Maafkan aku." was Posted On: Tuesday 12 November 2013 @Tuesday, November 12, 2013 | 0 lovely comments

« Older posts | Newer posts»

Copyrighted © TeaCakeHouse. All rights reserved. Thank you.
View with Google Chrome in a 1280 x 800 SR. Inspired by Kaith, Images from Cursor from Images from